Rpgspel
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

The RolePlayingGame

2 plaatsers

Pagina 32 van 43 Vorige  1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 37 ... 43  Volgende

Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van Gaabsel vr feb 23, 2018 8:03 pm

Sam

Ik overhandig Tom een kop koffie en ga dan op het aanrecht zitten. '' Okè'' merk ik kort op en knik begrijpend '' Maar dan blijft de vraag alsnog wie het gedaan kan hebben en waarom bij ons?'' Ik snap dat Alai ons niet met alles kan helpen op dit moment. Antwoorden zoeken heeft tijd nodig.

Gaabsel

Aantal berichten : 1032
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van SharonPepper vr feb 23, 2018 8:14 pm

Alai

Ik kijk haar weer even aan. Waarom praten mensen zoveel... ''Geen idee. '' merk ik simpeltjes op en net zoals Tom, proef ik een beetje. Tom schraapte zijn keel er van, ik niet eens. Ik staar even in gedachten verzonken voor me uit en loop daarna als automatisch de kamer uit.

Tom

Ik knik even dankbaar en haal mijn schouders op als Alai vanzelf verdwijnt. Dat is...Alai.

SharonPepper

Aantal berichten : 1023
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van Gaabsel vr feb 23, 2018 8:26 pm

[b]Sam[/b

Wat verbaasd kijk ik van Alai naar Tom en weer terug. Het is een bijzonder type dat was niet te ontkennen. '' Waarom doet de vervain hem niets?'' en ik kijk Tom vragend aan. Ik had zojuist te horen gekregen dat vervain giftig is voor vampieren, maar hem bleek het niets te deren. Voor nu moesten we het maar aan Alai overlaten maar niets doen was niets voor mij. Van boven haalde ik mijn werk laptop en starte het interne programma van het bureau op. Alle cold cases stonden onder andere op onze laptops, ik hoopte een soort gelijke zaak te kunnen vinden, waarin het bloed ondefinieerbaar was of een niet erkende stof zoals vervain.

Gaabsel

Aantal berichten : 1032
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van SharonPepper vr feb 23, 2018 8:30 pm

Tom

''Omdat hij het elke dag drinkt. '' merk ik op en glimlach even. Ik neem een slok koffie. '' Maar mij niet gezien, dat spul brandt als de nete. '' Ik kijk naar hoe ze haar laptop pakt.

SharonPepper

Aantal berichten : 1023
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van Gaabsel za maa 03, 2018 6:23 pm

Sam

Er waren zoveel onopgeloste zaken dat het wel even zal duren voordat ik een overeenkomende zaak gevonden heb. '' En als je eens begint met een kleine dosis? Zodat je lichaam er langzaam aan kan wennen, je weet nooit waar het goed voor kan zijn?'' opperde ik en kijk even op van mijn scherm naar Tom. Ondertussen was ik al een paar dossiers verder en plaatste de mogelijke overeenkomende samen in een mapje.

Gaabsel

Aantal berichten : 1032
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van SharonPepper za maa 03, 2018 6:30 pm

Tom

''Dat wat ik net aan mijn vinger had was een zeer kleine dosis. Het kost inderdaad wat doorzettingsvermogen maar dan wen je er vanzelf aan. Ik heb er eigenlijk nooit aan gedacht dat iemand het tegen ons zou kunnen gaan gebruiken. Zo zie je maar weer. '' Ik staar haar even aan.

SharonPepper

Aantal berichten : 1023
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van Gaabsel za maa 03, 2018 6:40 pm

Sam

'' Weet je wat ik zo verdacht vind? Waarom gebeuren deze dingen allemaal achter elkaar?'' ik sta op vanachter mijn laptop en loop rond door de keuken terwijl ik hardop na denk '' Eerst de mysterieuze aanvallen op onschuldige willekeurige mensen, Jij vermoord Daan de Vos en die wordt vervolgens als een puzzel terug gevonden. En dan nu dit? Het is te toevallig dat bij alle aanvallen een vampier betrokken is.'' Vragend kijk ik naar Tom. '' Zou het misschien zo kunnen zijn dat er iets of iemand is die kosten wat het kost de aandacht wilt vestigen op het bestaan van vampieren?'' Het waren maar zo wat losse hersenspinsels maar er moest een verklaring voor zijn.

Gaabsel

Aantal berichten : 1032
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van SharonPepper za maa 03, 2018 6:50 pm

Tom

Ik kijk haar aan en luister aandachtig naar haar terwijl ze haar gedachtes hardop uitspreekt, al had ze dat niet hoeven doen. Herhaling is goed voor onthouden, zeggen ze, niet dat ik bepaald last van alzheimer kan krijgen maar oke. ''Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze manier van werken nog nooit eerder meegemaakt heb en ik heb heel wat schurken meegemaakt in mijn leven. Dat iemand ons zou willen verraden zou kunnen maar dat is alsnog zoeken naar een speld in een hooiberg... Iedereen die ik in ieder geval ken is ontzettend voorzichtig om er juist voor te zorgen dat het niet gebeurt. '' ''En bovendien, mocht het een mens zijn, is het echt het stómste wat hij-zij zou kunnen doen. '' merk ik met een lichte dreiging in mijn stem op. ''Ik zou absoluut geen moeite hebben om diegene direct zijn nek om te draaien.''

SharonPepper

Aantal berichten : 1023
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van Gaabsel za maa 03, 2018 7:01 pm

Sam

Begrijpend knik ik zo nu en dan met mijn hoofd en luister naar zijn bevindingen. '' Stel nou dat het een 'nieuwe' vampier is. Die zijn frustratie af reageert op het gene wat hij/zij geworden is?'' Het zou een logische verklaring zijn voor de onzorgvuldigheid. '' Wat nou als die nieuwe vampier dat gene zo erg haat wat hij/zij geworden is dat die er alles voor over heeft om er voor te zorgen dat de waarheid over vampieren boven tafel komt, en er zo een klopjacht op jullie geopend wordt'' Ik was dan wel geen expert op vampieren gebied maar wel in het bedenken van theorieën en mogelijke motieven.

Gaabsel

Aantal berichten : 1032
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van SharonPepper za maa 03, 2018 7:24 pm

Tom

''Dat kan allemaal mogelijk zijn. '' Ik glimlach toch even kort. Ik moet het haar nageven, ze heeft enorm veel fantasie. '' Geloof me, als het een nieuwe vampier zou zijn, dan heeft Alai hem zo gevonden. '' Vampieren zijn voor ons makkelijk te volgen.

SharonPepper

Aantal berichten : 1023
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van Gaabsel za maa 03, 2018 7:34 pm

Sam

" Dan mag hij wel een beetje opschieten want hij staat al ruim 20 minuten in de woonkamer naar de muur te staren, zonder ook maar iets zinnigs uit te brengen'' en ik glimlach even breed. Wat hij kan kan ik ook. Iemand een beetje op de kast jagen. Ik ga weer achter mijn laptop zitten en zoek nog even verder tussen de dossiers zonder enig resultaat.

Gaabsel

Aantal berichten : 1032
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van SharonPepper za maa 03, 2018 7:46 pm

Tom

Ik glimlach. '' Wacht maar. Hij heeft een hele speciale gave. Zijn lichaam is hier maar de rest niet. '' Zodra ik dat gezegd heb, lijkt hij als automatisch ineens weer in beweging te komen.

Alai

Ik haal even adem, niet omdat ik het nodig heb maar om het mens te kennen te geven dat ik weer terug bij hen in de keuken ben. Ik staar haar even aan en vervolgens kort naar haar laptop. Ondingen. ''Het is van Houten. Jouw baas? ''

SharonPepper

Aantal berichten : 1023
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van Gaabsel za maa 03, 2018 7:52 pm

Sam

Met stomme verbazing kijk ik Alai aan '' Wat!?'' breng ik vol ongeloof uit. Van alle complotten en theorieën die ik bedacht had was dit niet in mij opgekomen. " Weet je het zeker?'' ik ben er inmiddels bij gaan zitten. Ik weet dat van Houten niet altijd een fijne vent is geweest maar dit had ik niet van hem verwacht. '' Van Houten is fijn korps chef ja'' Verbaasd kijk ik naar Tom. Zou hij het op hem gemunt hebben?

Gaabsel

Aantal berichten : 1032
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van SharonPepper za maa 03, 2018 7:55 pm

Alai

Ik haal mijn schouders op. '' Ik weet het zeker. En denk erover na, agentje, hij zit midden in het politie bureau. Hij hoeft het uberhaupt niet eens te infiltreren, door een korps chef te zijn zou niemand hem zomaar 1,2,3 verdenken. Hij heeft altijd vrij spel gehad en access to gegevens, hij heeft altijd alles wat hij nodig had bij de hand gehad zonder dat iemand er ook maar iets van heeft gemerkt. Bovendien weet hij wat Tom is en heeft hij altijd al een hekel aan hem gehad. '' Vampires talk. ''Tel het bij elkaar op en je hebt je dader. ''

Tom

Ik sta op. ''Ik heb hem al vaker gewaarschuwd. Nu maak ik het af. '' merk ik op en grom even. Die is van mij.

SharonPepper

Aantal berichten : 1023
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van Gaabsel za maa 03, 2018 8:03 pm

Sam

Normaal had ik altijd mijn woordje klaar, maar nu sta ik toch echt met een mond vol tanden. " ik was het lek'' mompelde ik zachtjes. Alles viel nu op zijn plaats, ik heb hem altijd alles in vertrouwen verteld over alle ontwikkelingen binnen de zaken. Hij heeft overal misbruik van gemaakt. Hij heeft Tom geobserveerd en waarschijnlijk ook bespioneerd zo is hij achter zijn ware aard gekomen. '' Tom wacht nou even, maak nu geen overhaaste beslissingen.'' waarschuwde ik hem en pakte hem bij zijn arm voordat hij de deur uit kon stormen. '' Als je hem nu vermoord roept dat alleen nog maar meer vragen op bij het bureau. Jouw naam is al meerdere keren genoemd, je maakt jezelf alleen maar meer verdacht.'' Ik begreep hem heel goed en ook zie van Houten liever dood dan levend maar we moeten een plan bedenken en een goeie ook.

Gaabsel

Aantal berichten : 1032
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van SharonPepper za maa 03, 2018 8:06 pm

Tom

Ik staar haar aan zodra ze me beetpakt maar knik dan toch na een tijdje. Ik ben niet rustig genoeg om te gaan zitten dus blijf ik maar staan, met mijn armen strak over elkaar geslagen.

Alai

Ik knik even als ze mompelt dat zij het lek was. Heb je het door... ''Ik kan hem ook wel opruimen. Dan heeft Tom een alibi. '' merk ik droog op. Niet te moeilijk denken, daar schijnen mensen goed in te zijn.

SharonPepper

Aantal berichten : 1023
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van Gaabsel za maa 03, 2018 8:11 pm

Sam

Ik wilde hoe dan ook Tom hier buiten houden. Hij was al teveel betrokken in deze ellende. '' Zorg er voor dat het op een ongeluk lijkt'' merk ik naar Alai. '' Nog een mysterieuze moord en deze stad wordt gek, en drie keer raden wie het dan op mag gaan lossen?'' ik zucht even diep '' En daar heb ik dus echt geen zin in'' Ik loop naar de kast met drank en schenk een glas bourbon in '' iemand ? Want ik kan wel een flinke borrel gebruiken''

Gaabsel

Aantal berichten : 1032
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van SharonPepper za maa 03, 2018 8:15 pm

Alai

''Over precies een uur gaat hij met de auto naar huis. '' merk ik op en grijns even. '' Ik spreek jou later. '' merk ik daarna nadrukkelijk naar Tom op en ben met deze woorden verdwenen.

Tom

Ik neem de fles bourbon van haar over en schenk het glas voor haar vol. Daarna zet ik het voor haar weg. '' Je bent er wel erg rustig over. '' merk ik op nadat Alai weggegaan is.

SharonPepper

Aantal berichten : 1023
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van Gaabsel za maa 03, 2018 8:20 pm

Sam

'' Wat had je dan verwacht? Dat ik in tranen uit zou barsten omdat mijn leiding gevende een ontspoorde gek is? Omdat hij in mijn huis heeft ingebroken? Jou heeft bedreigd?'' ik schud licht mijn hoofd. " Nee deze man is mijn energie niet waard, ik wil dat hij opgeruimd wordt voor goed'' Mijn stem klonk koud bij het uitspreken van deze woorden. '' Hij heeft ons leven al te lang en te vaak beïnvloed. Maar ik wil hoe dan ook er voor zorgen dat jij er niets meer mee te maken heb'' Een grote slok bourbon volgde.

Gaabsel

Aantal berichten : 1032
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van SharonPepper za maa 03, 2018 8:21 pm

Tom

''Nee, zeker niet. Ik wil alleen wel benadrukken dat dit je je baan kan kosten als iemand er ooit achter komt, op zijn minst. In het ergste geval komen ze erachter en ga je achter de tralies en kom je er nooit meer uit, iets wat ik nooit zal laten gebeuren, overigens. ''

SharonPepper

Aantal berichten : 1023
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van Gaabsel za maa 03, 2018 8:27 pm

Sam

'' En dat is precies de reden waarom ik vanochtend mijn ontslag heb ingediend'' Ik kijk hem even aan en wend dan mijn blik weer af. Dit komt voor hem waarschijnlijk geheel onverwachts. Ik heb dit ook expres voor mezelf gehouden. '' Ik maak de zaken af waar ik nu mee bezig ben en daarna draag ik het over aan mijn opvolger'' Van Houten was alles behalve blij met mijn ontslag, maar ik had er zo mijn redenen voor.

Gaabsel

Aantal berichten : 1032
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van SharonPepper za maa 03, 2018 8:28 pm

Tom

Mijn wenkbrauwen schieten omhoog. '' Sam...Waarom? '' Vraag ik en kijk haar even ongelovig aan. ''Wat wil je gaan doen? ''

SharonPepper

Aantal berichten : 1023
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van Gaabsel za maa 03, 2018 9:10 pm

Sam

ik lach even wat ironisch als hij vraagt waarom '' Omdat ik het zat ben om steeds weer iedere dag opnieuw geconfronteerd te moeten worden met een nieuw slachtoffer. Of met een zaak die we niet opgelost krijgen omdat de dader overal zo goed over heeft nagedacht dat we hem niet te pakken krijgen. Om steeds weer ouders te moeten vertellen dat hun zoon of dochter niet meer thuis zal komen, Daarom Tom omdat ik er niet meer tegen kan om omringd te zijn door dood en geweld''' Het was een vloedgolf aan woorden maar het zat hoog. '' Ik ben agente geworden omdat ik deze verziekte samenleving veiliger wilde maken, maar er keer op keer in lijk te falen'' Mijn ogen vulde zich met tranen die langzaam over mijn wangen biggelden.

Gaabsel

Aantal berichten : 1032
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van SharonPepper vr maa 09, 2018 8:24 pm

Tom

Ik wend mijn blik af als ik Sams beredenering hoor. '' Dat laatste hoort helaas bij het werk. Maar sinds je mij kent, is er veel ellende op je pad gekomen. Zou het niet normaler zijn dat ík zou vertrekken? '' Ik staar met een emotieloze blik naar de muur, waarna ik mijn donkere ogen weer op haar richt. Als ik hier niet was geweest, haar nooit had laten kennen, zou ze hier nooit last van gehad hebben.

SharonPepper

Aantal berichten : 1023
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van Gaabsel vr maa 09, 2018 9:12 pm

Sam

Met een blik vol ongeloof kijk ik hem aan. Meende hij dit nu echt serieus? Hoe kan hij er zo over denken. Direct sta ik op en loop naar hem toe. '' En zelfs zonder jou zou er ellende op mijn pad zijn gekomen'' En ik neem zijn gezicht tussen mijn handen. '' Ik ga niet bij je weg, hoor je me!'' Ik kijk hem doordringend aan met mijn donkere ogen. Het klopt dat er vreselijke dingen zijn gebeurd sinds dat wij samen zijn, maar nog zoveel mooiere en die wegen voor mij het zwaarst. Steeds als er iets naars gebeurd denk ik aan de goede momenten en put daar kracht en hoop uit.

Gaabsel

Aantal berichten : 1032
Registratiedatum : 22-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

The RolePlayingGame  - Pagina 32 Empty Re: The RolePlayingGame

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 32 van 43 Vorige  1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 37 ... 43  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum